چشم انسان قطب نماست!
 
همه چیز
یا نظر بدید یا عضو شید(برای عضویت به قسمت rss بیاید)

بحثهای متعددی بر سر عدم وجود قابلیت احساس میدان مغناطیسی زمین در چشم انسان وجود دارد اما یافته جدید می تواند ایده وجود چنین قابلیتی در انسان را دوباره احیا كند. وجود پروتئین "مگنتوریسپشن" در چشم انسان تا دهه 1980 ناشناخته و مطالعه نشده باقی مانده بود تا اینكه در نهایت در آن دهه توسط "رابین بیكر" از دانشگاه منچستر كشف شد.

 

بیكر با آزمایشهای طولانی مدت بر روی هزاران داوطلب در نهایت اعلام كرد انسانها می توانند به صورت غیر مستقیم میدان مغناطیسی را احساس كنند، با این وجود وی هرگز نتوانست مكانیزم دقیق این پدیده را درك كند.

 

كلید اصلی در مطالعه جدید مولكولی به نام "كرایپتوكروم" یا CRY است، پروتئینی قدیمی كه در یكی از دو شكل اصلی اش در بدن هر جانداری بر روی زمین یافته می شود.

 

اكنون محققان دانشكده پزشكی دانشگاه ماساچوست طی آزمایشهای متعددی دریافته اند كه پروتئینی كه در شبكیه چشم انسان وجود دارد، پس از قرارگیری در چشم مگس میوه می تواند توانایی احساس میدان مغناطیسی را به حشره بازگرداند.

 

محققان بر این باورند پروتئین CRY در سلولهای حساس به نور چشم بسیاری از جانداران مهاجر نقش بسیار مهمی در احساس میدان مغناطیسی زمین و جهت یابی به عهده دارند. برای مثال در مگسهای میوه عملكرد این پروتئین بر اساس تابش نور است.

 

به منظور آزمایش اینكه آیا پروتئین مشابه در بدن انسان با نام hCRY2 از قابلیت مشابهی در احساس و ردیابی میدان مغناطیسی زمین برخوردار است یا نه محققان دانشگاه ماساچوست مگس میوه ای را دچار تغییرات ژنتیكی كردند به شكلی كه پروتئین CRY در آنها حذف شده و توسط hCRY2  جایگزین شده بود.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، نتایج این آزمایش نشان داد مگسهای میوه با استفاده از این پروتئین انسانی نیز توانستند یك میدان مغناطیسی ساختگی را شناسایی كرده و نسبت به آن واكنش نشان دهند.

 

این نتایج نشان می دهند hCRY2 از قابلیت مولكولی ردیابی میدان مغناطیسی برخوردار است و به این شكل مسیر برای مطالعات بیشتر بر روی پروتئین "مگنتورسپشن" انسان هموارتر خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, :: 13:38
حسین کفراشی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من محمّد حسين كفراشي هستم. امیدوارم که از این وبلاگ خوشتون بیاد. من در این وبلاگ موضوعات مختلفی برای شما عزیزان قرار دادم که امیدوارم مورد قبول قرار بگیره.kafrashihosein@gmail.com 09185049104
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز و آدرس everythings20.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 68
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 29259
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1

مرجع كد آهنگ